MY HIGHLY VALUED FOLLOWERS ♥

søndag 14. mars 2010

How I store my stamps. / Hvordan jeg lagrer stemplene mine.

Først stempler jeg med det samme motivet på begge sidene av et A5 ark. Deretter laminerer jeg sidene og setter dem i CD-esker. Jeg har valgt å sortere etter leverandør og har underkategorier slik at julestempel, sommerstempel osv kommer på samme arket.

I store my unmonted stamps on laminated A5 sheets in CD boxes. I stamp the same images on both sides of the sheet. I sort them by producers and then after themes. Christmas stamps on one sheet etc.



Noen ganger er det vanskelig å se detaljer og hvordan motivet er ved å se på selve gummien.
Når stempeltrykket er på begge sidene av arket er det enkelt å se motivene på den siden du ikke har stemplene lagret...

Sometimes it's difficult to see details and how the images are from the rubber. So when you have the image stamped on both sides its easy to see the images....



....og det er enkelt å sette det tilbake på riktig plass.

.... and it's easy to put it back on the right place.



Jeg har også noen stempel montert på A4 ark i ringperm. Det alternativet synes jeg er mere sårbart da du i prinsippet kan miste stempel fra permen. I esker er de mere beskyttet og om stemplene detter av arket så mister du dem ikke.
I also have some stamps on A4 sheets in a binder. But when you use boxes they are more protected and you don't loos a stamp if it slips of the sheet.


Takk for at du stakk innom bloggen min!
...og kanskje var dette tipset til hjelp?

Ønsker deg en fortsatt flott søndag!


Klem fra Anne
♥ ♥ ♥
Thank you for stopping by!
...maybe you can use the idea?

I wish you a wonderful sunday!

Hugs from Anne

11 kommentarer:

  1. Brilliant idea Anne.
    Pinky

    SvarSlett
  2. AHhhhh! very good explanation and helpful photos! thank you for the visuals!!

    SvarSlett
  3. Thanks for sharing a great storage idea for your stamps Anne - nice & neat! And now I have real Hanglar stamp envy of you, LOL!!
    Hugs, Danielle

    SvarSlett
  4. Hi Anne,

    What a great idea! I store my stamps in boxes, but that's not so easy to find them. Maybe I will have to try it like this :)

    SvarSlett
  5. Helt genialt :o)

    Klem, Gry-Heidi

    SvarSlett
  6. My system is similar but not nearly as neatly done. Thanks for sharing.

    SvarSlett
  7. Dette var jo bare kjempesmart!!! Alle mine umonterte stempler ligger i en eske..........
    Ha en herlig uke!
    -klem-

    SvarSlett
  8. OH Anne, Look at all of those Hanglar stamps!I am so jealous. Still waiting for them to sell them in the US.I love your storage system. You must be very organized!
    Hugs.
    Pam

    SvarSlett
  9. Å, så flink du er...
    Jeg har liksom alt jeg trenger for å holde system i stemplene mine, men det skjer bare ikke. Jeg orker ikke å ta den delen med å organisere de *lol* en annen gang kanskje... :P

    ha en super helg!

    SvarSlett
  10. Så bra, Anne, et eksempel til etterfølgelse, dette her !
    Takk for at du viser så greitt :-)
    Ha en finfin dag.

    SvarSlett

Så koselig at du besøker bloggen min.
Jeg setter utrolig stor pris på at du tar deg tid til å
skrive en kommentar. Tusen takk!!

Thanks for visiting my blog. Your comments are really appreciated, thank you!!

~Anne~